loading...
کمپ هواداران روزبه حصاری
NEGIN بازدید : 499 شنبه 26 بهمن 1392 نظرات (0)

سراغ روزبه حصاری رفتیم تا از چگونگی انتخابش برای نقش علی بشنویم. گفته های این بازیگر را می خوانید:

مصاحبه با روزبه حصاری + بیوگرافی

چرا بازیگری؟

قضیه میل من به بازیگری میل به تجربه درحوزه اکتشاف بوده. همیشه آدم کنجکاوی بوده ام و ‌بازیگری تا حد بسیار زیادی این کنجکاوی را اقناع می کند ؛ چون کشف و شهودش به گوهر وجودی انسان بر می گردد. تجربه ای که بازیگر در این سیر کسب می کند کمتر کسی نصیبش می شود. البته این که چه جوری شروع کنم برایم مهم بوده.از چهار سال پیش تصمیم قطعی ام را برای بازیگری گرفتم.هرچند کار روی صحنه هم داشتم. با این حال احساس کردم برای جهت دادن به بازیگری ام باید دوره آکادمیک آن را سپری کنم. خیلی تحقیق کردم و تمام آموزشگاه های معتبر را مورد مطالعه قراردادم در نهایت انتخابم این بود که به آموزشگاه کارنامه بروم.

آموزشگاه بازیگری

روزی که تصمیم به حضور در کلاس های موسسه گرفتم عهد بستم شش ماه خودم را محک بزنم ببینم آیا به درد این حرفه می خورم یا نه. تا قبل از آن در بازیگری وحوزه های هنری دیگرنیز تجربیاتی داشتم و با این مقوله بیگانه نبودم. از سن خیلی کم ساز می زدم و در دوره ای تدریس سازمی کردم. یک سری تکنیک ها در آموزشگاه های بازیگری حتما به کار می آید اما بازیگری خیلی به باور شخصی آدم ها بستگی دارد. من بیشتر از این که در کلاس ها سعی کنم تکنیک و فن بازیگری یاد بگیرم ، دنبال اخلاق حرفه ای بودم.متدهای بازیگری ازکتابها و منابع مختلف قابل دسترسی هستند اما به نظر من آن چیزی که درهیچ کتابی پیدا شدنی نیست اخلاق بازیگری است. برای همین من در این شش ماه سعی کردم این مقوله رااز استادانم یاد بگیرم. خدارا شکر چیزهای زیادی هم آموختم.
بازیگر جوان «یادآوری» را بشناسید

چگونگی انتخاب برای یادآوری

یکی از دستیاران آقای قاسم زاده من را در موسسه کارنامه دیده بودند قرار براین شد تستی درحضور آقای قاسم زاده برگزار شود.برای این نقش خیلی ها تست دادند که در نهایت من انتخاب شدم.

پیشینه بازیگری

چهار سال کار تئاتر کرده ام که دو سال و نیمش جدی تر بوده دو تا جایزه هم گرفته ام. در اولین دوره جشنواره شهر دو کار داشتم که یکی از آن ها یعنی پیتزا جهان علیرغم این که از هفت جایزه صحنه ای پنج جایزه گرفت فرصت اجرای عموم به آن داده نشد.کار دیگری هم در آن جشنواره داشتم . بعد هم یک یک پرفورمنس آرت با پیام دهکردی برای موزه قصر زندان باغ کار کردم که متاسفانه آن هم اجرای عمومی نداشت. در این مدت چند کار تصویری هم پیشنهاد شد اما گاهی نقش را دوست نداشتم گاهی قصه را. سعی کردم تمرکزم را روی تئاتر بگذارم. این صبر باعث شد در نهایت با یک کار جدی تجربه تصویری ام را شروع کنم. پیش خودم می گفتم حتما فرصت بهتری پیش می آید.دنبال کاری خارق العاده نبودم اما می خواستم نقش استاندارهای لازم را داشته باشد.کاراکتر علی اعلایی آنقدر خوب نوشته شده که می تواند دغدغه ی هر بازیگر جوانی باشد حال این که بازی من درقالب این کاراکترچقدرانتظارها را برآورده کرده،بسته به نظر مخاطب ومنتقداست،من قطعا تمام تلاشم راکرده ام.

قبل از یادآوری چند کار تصویری پیشنهاد شد اما گاهی نقش را دوست نداشتم گاهی قصه را . سعی کردم تمرکزم را روی تئاتر بگذارم. این صبر باعث شد در نهایت با یک کار جدی تجربه تصویری ام را شروع کنم. پیش خودم می گفتم حتما فرصت بهتری پیش می آید.دنبال کاری خارق العاده نبودم اما می خواستم نقش استاندارهای لازم را داشته باشد.

جلسات تمرینی برای رسیدن به شخصیت علی

ما قبل از کلید خوردن جلسات متعددی با آقای قاسم زاده و خانم غفاری داشتیم و درباره اتفاقاتی که برای یک اعدامی می افتد صحبت کردیم. خود من هم شخصا تعدادی صحنه های اعدام دیدم. اذیت کننده بود ولی در آن لحظه تنها به نقش و باورپذیری آن فکر می کردم. موقع بازی هم دنبال اکت خارق العاده نبودم فقط تلاش کردم حسم منتقل شود ؛چون خیلی از سکانس ها درونی بود. مخصوصا صحنه هایی مثل اعدام و سردخانه. لحظاتی بود که به جرات می توانم بگویم هیچ آدمی تجربه اش را نخواهد کرد حتی در سینما کمتر تجربه اش می کنند. ضمن این که سریال یادآوری برای من حوزه های جدید مطالعاتی فراهم کرد و توانستم درباره چیزهایی که نمی دانم مطالعه کنم.
بازیگر جوان «یادآوری» را بشناسید

علی جمع تلاش کارگردان و خودم

ما قبل از برداشت ها اصولا تمرین داشتیم. این اتفاق خیلی کمک می کرد تا جلوی دوربین بهتر کار کنیم. بخش عمده شخصیت علی حاصل تلاش آقای قاسم زاده است و به همان نسبت تلاش خودم. واقعیت امر خیلی به این که تجربه ام کم است و ممکن است خیلی دوربین خوب دیده نشوم فکر نمی کنم. هیچ بازیگر خوبی در دنیا نیست که از خروجی کارش رضایت تمام و کمال داشته باشد. همیشه بازیگرها وقتی اثرشان را می بیند در ناخودآگاه شان می گویند اگر این جا طور دیگر بازی می کردم بهتر می شد. اما در لحظه فکر می کنند بهترین اتفاق رخ می دهد. خوب است بازیگر نگاه کند ببیند موفق ها چه کرده و چه نکرده اند اما در نهایت خود آدم است که این داده ها را از فیلترش رد می کند و تصمیم شخصی می گیرد که این شیوه برای من هم آیا کاربرد دارد؟ در این که رنگ و لعابی از خود روزبه حصاری در هر کاراکتری که بازی می کند هست، شکی نیست اما من فکر می کنم بازیگری ایده آل این است که تا حد امکان این رنگ و لعاب از شخصیت حقیقی بازیگر در کاراکتری که خلق می کند حذف شود. شاید به همین خاطر است که نقش هایی که در تئاتر بازی کرده ام متفاوت بوده. چون الگوهای بین المللی من در بازیگری کمتردر دو نقش یکسان دیده شده اند.

با رضا میرکریمی در امروز

بازیگر اصلی فیلم امروز آقای پرستویی است . من هم یکی از نقش ها ی غیر محوری را بازی کرده ام. شخصیتی که بازی کردم هیچ نقطه مشترکی با کاراکترعلی اعلایی در یادآوری ندارد.

آینده

این روزها با یکی از دوستان درباره یک تئاتر تحقیق می کنیم. احتمالا اویل سال تئاترمان را روی صحنه ببریم. به جرات می توان بگویم یک غافلگیری جذاب در حوزه تئاتر خواهد بود.

 

 

کارهای هنری

برداشت آزاد:نمایش «برداشت آزاد» در سال ۱۳۹۱ در جشنواره کارگاهی امید و تئاترشهر اجرا شد.

مرگ در میزند:وی برای بازی در نمایش «مرگ در می زند» موفق به کسب تندیس بهترین بازیگر مرد از جشنواره تئاتر “امید” شده است.

بالاخره این زندگی مال کیه؟ : در سال ۱۳۹۰ در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران در سالن اصلی تالار مولوی اجرا شد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 37
  • بازدید سال : 54
  • بازدید کلی : 2,501
  • کدهای اختصاصی
    تماس با ما